Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Inspirationsquelle für Deutschland-Reisen“

Startseite » „Inspirationsquelle für Deutschland-Reisen“
„Inspirationsquelle für Deutschland-Reisen“

Die Ringhotels haben sich einem umfangreichen Markenrelaunch unterzogen, den Markenauftritt überarbeitet, eine neue Website und ein neues Logo entwickelt. Außerdem präsentiert der Verbund neue Vermarktungsformen für die Hoteliers und die neue Zweitmarke „HeimatGefühl by Ringhotels“, mit der handverlesene Hotels und sehr gute Land­gasthäuser angesprochen werden, die in besonderem Maße „HeimatGefühl“ vermitteln. Gegenüber den „klassischen“ Ringhotels verfügen „HeimatGefühl“-Gastgeber über ein einge­schränktes Leistungsanagebot, können aber auf die gleichen Basis-Dienstleistungen zurückgreifen.

Susanne Weiss (Foto), Geschäftsführender Vorstand Ringhotels e.V.: „Wir freuen uns, heute den neuen Markenauftritt der Ringhotels vorzustellen. Ringhotels ist eine bekannte und gut etablierte Marke im deutschen Hotelmarkt – und das seit fast 50 Jahren. Das haben wir geschafft, weil wir kontinuierlich an unserer Marke Ringhotels arbeiten, sie verbessern und uns schnell den veränderten Marktgegebenheiten anpassen. Mit unserem neuen und modernen Auftritt sind wir nicht nur für die Zukunft gut gerüstet, sondern entwickeln damit auch unsere Marke und unseren Claim ‚Echt HeimatGenuss erleben’ weiter. Aus einer Buchungs- und Informationsplattform für Hotels ist eine Inspirationsquelle für eine Deutschlandreise geworden, die Privat- und Geschäfts­reisende gleichermaßen anspricht.“