Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PAM Berlin: „Mit der Dynamik des Schwungrads“

Startseite » PAM Berlin: „Mit der Dynamik des Schwungrads“
PAM Berlin ist auf Expansionskurs. Das vor einem Jahr vom Kruse Firmenverbund übernommene Unternehmen hat das Produktportfolio und -volumen erweitert, erreicht jetzt nach Auskunft von Prokuristin Heike Bartocha neben gehobenen Sterne- und Inhaber-Hotels auch Privatkliniken, exklusive Caterer und bedeutende Industrieunternehmen. PAM Berlin arbeitet zudem an einem neuen Firmenauftritt und Logo. Das Unternehmen designt, entwickelt und produziert mit ausgesuchten Handwerksbetrieben trendige Slipper, exklusive Lederaccessoires, edle Schreibgeräte und hochwertige Verpackungen.
„Eine Übernahmesituation durch neue Eigentümer ist immer eine besondere Zeit, die Risiken birgt. Das PAM-Team hat aber vor allem neue Chancen gesehen und ergriffen“, kommentiert Heike Bartocha. Die PAM-Prokuristin: „Wir haben bemerkenswerte Eigentümer, die sich die Zeit genommen haben, unsere Vorteile kennen zu lernen und ihre Hilfe durch den Kruse Firmenverbund zu geben, wo Nachholbedarf bestand. 2019 werden zwei wichtige ISO Zertifizierungen vorgenommen. Unsere Importstärke wird weiter ausgebaut, ein neues Warenwirtschaftssystem ist bereits installiert. Es passiert viel bei PAM und das symbolisiert unser neues Logo – PAM Personal Amenity Manufactory mit der Dynamik eines Schwungrads.“