Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Social-Media-Qualität spürbar gewachsen“

Startseite » „Social-Media-Qualität spürbar gewachsen“
„Social-Media-Qualität spürbar gewachsen“

Die Hospitality Sales & Marketing Association Deutschland e.V. zeichnet Hotels und Hotelgruppen zum zweiten Mal mit dem HSMA Social Media Award 2022 aus. Zu den diesjährigen Gewinnern gehören in der Kategorie HR & Employer Branding das Hotel Esplanade Dortmund, in der Kategorie Kommunikation allgemein das Schokoladenhotel, in der Kategorie Neukundengewinnung die Cocoon Hotels und in der Kategorie Kundenbindung der Ferien- und Freizeitpark Weissenhäuser Strand.

Georg Ziegler, Präsident und Vorstandsmitglied der HSMA Deutschland e.V.: „Die zahlreichen Einsendungen haben gezeigt, dass nicht nur das Engagement der Hoteliers, sich mit Hilfe sozialer Netzwerke erfolgreich zu vermarkten, sondern auch die Qualität spürbar gewachsen ist.“

„Gerade in Zeiten des Fachkräftemangels ist es wichtig, sich bei seiner Online-Vermarktung mit potenziellem Nachwuchs auseinanderzusetzen. Wie das funktionieren kann, haben uns die Teilnehmenden gezeigt“, kommentiert Zeèv Rosenberg, stellvertretender Präsident der HSMA Deutschland e.V..

Kriterien bei der Preisverleihung sind nicht nur vergebene Likes – im Vordergrund standen vor allem Kreativität, Stimmigkeit, Ergebnis und Zielgruppen-Orientierung. Dabei spielt keine Rolle, auf welchem sozialen Netzwerk Aktionen, Posts oder Storys publiziert wurden. Teilnahmeberechtigt waren Hotels aus Deutschland, Österreich und der Schweiz.

Jury-Mitglieder des HSMA Social Media Awards sind Merle Losem ( Geschäftsführerin/Deutsche Hotelakademie) Kim Woerner (Marketing Manager/OMR) Philipp Ingenillem (Co-Founder & CSO/Online Birds) Vivien Stauff (Digital Communication Manager, Schloss Hohenkammer), Zeèv Rosenberg (Vorstandsmitglied & stellv. Präsident HSMA Deutschland e.V.) und Wolf-Thomas Karl (Dozent/Hochschule Fresenius und Partner/Wolf.Communication & PR).