Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Diskutieren, vernetzen, Impulse setzen – das war das Green Tourism Camp 2024

Diskutieren, vernetzen, Impulse setzen – das war das Green Tourism Camp 2024

Beim Green Tourism Camp 2024 im DEKRA Congresshotel Wart im Nordschwarzwald wurde intensiv diskutiert, vernetzt und an innovativen Lösungen für die Zukunft des Tourismus gearbeitet. Das thematische Spektrum der Barcamp-Sessions reichte von ‚EU Taxonomie‘ über ‚Planetry Health Diet‘ und ‚Mental Health‘ bis hin zu ‚KI im nachhaltigen Tourismus‘. Auch praxisnahe Ansätze wie ‚Nachhaltige Kaffee-Kultur‘, ‚Wie binde ich Mitarbeitende nachhaltig?‘ oder ‚Nachhaltigkeit auf dem Teller‘ standen auf der Tagesordnung. Highlight war die Keynote der renommierten Journalistin und Moderatorin Alexandra Leibfried. Unter dem Titel ‚Werte leben — Zukunft gestalten‘ beleuchtete sie zentrale Themen wie ‚Menschlichkeit in der Krise‘, ‚Benefits vs. Zugehörigkeit‘ sowie ‚Mut zur Offenheit‘.

Die innovative Kraft des Green Tourism Camps zeigt sich nicht nur in den Themen, sondern auch in der Methodik. Das Barcamp-Format ermöglicht es, dass alle Teilnehmenden gleichermaßen Impulse setzen und Wissen teilen. Besonders die Diskussionen zur Kreislaufwirtschaft in der Hotellerie sowie zu sozialer Verantwortung stachen hervor. Hier wurden konkrete Ansätze erarbeitet, wie Hotels und touristische Betriebe ihre Kreisläufe weiterentwickeln können, um Ressourcen zu schonen und gleichzeitig soziale Verantwortung zu übernehmen.

Das GreenSign Institut als Mit-Veranstalter betont die Bedeutung des Camps als Innovationsmotor der Branche. „Das Green Tourism Camp lebt vom Dialog und der aktiven Mitgestaltung durch die Community. Jedes Jahr entstehen neue Ideen und Lösungen, die die Branche nachhaltig voranbringen“, kommentiert Suzann Heinemann, CEO des GreenSign Instituts.