Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Gute Gespräche, großartige Stimmung, geballte Expertise – das war der HotelTalk 2024

Gute Gespräche, großartige Stimmung, geballte Expertise – das war der HotelTalk 2024

Black Box Gast – tappen sie im Dunkeln? Rund um diese Leitfrage entwickelte sich eine spannende Diskussion auf der HotelTalk-Bühne. Moderatorin Maike Sidka ging auf Themen wie etwa Service-Versprechen, Gäste-Bewertungen, rationale versus irrationale Entscheidungen, Preispolitik und die Generationen-Debatte ein. Schnell nahm der Talk Fahrt auf und zog die Zuschauer in seinen Bann. Das Podium war mit Karl Pojer (CEO DER Touristik Hotel Division), Nicole Keilbach (Vice President Ameron Collection), Roland Elter (Chief Commercial Officer Maritim Hotels), Thies Sponholz (Geschäftsführender Direktor The Fontenay) und Winfried Walter (Vermögensverwalter aus Köln) in der Rolle des Hotelgastes hochkarätig besetzt.

Ob sie wirklich wüssten, welche Vorlieben ihre Gäste haben, wollte die Moderatorin wissen. Auf welcher Basis Entscheidung für eine Unterkunft getroffen würden, was Gäste von einem Hotelaufenthalt erwarteten. Die Meinungen dazu gingen auseinander, entsprechend lebendig und kontrovers verlief der Talk. 

Entspannt, ausgelassen und ausgesprochen stimmungsvoll ging es im Anschluss beim Get-together zu. Gespräche auf Augenhöhe, Netzwerken auf hohem Niveau, Austausch über das, was die Branche bewegt – das Publikum fühlte sich wohl in einer ausgesprochen angenehmen Atmosphäre. Am Ende waren sich alle einig: Im nächsten Jahr treffen wir uns alle wieder – zum HotelTalk 2025.

Sky Business