Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hotels verbessern Online Marketing

Startseite » Hotels verbessern Online Marketing
Hotels verbessern Online Marketing

Die deutsche Hotellerie konnte ihr Online Marketing im Vergleich zum Jahr 2021 verbessern. Das zeigt der „Hotel Digital Score Report 2022″ der Firma Online Birds, der die Qualität des Online Marketings von mehr als 15.000 deutsche Privathotels analysiert hat. Das entspricht einer um zehn Prozent gestiegenen Performance. Als Grund für den Fortschritt nennt Philipp Ingenillem, Mitinitiator der Untersuchung, die im Zuge der Pandemie gestiegene Bedeutung des Online Marketings in der Hotellerie. Auf Seiten der Gäste habe Corona dazu geführt, dass mehr denn je im Internet gesucht und gebucht werde. Nun gelte es, aus der durch die Pandemie getriebenen Entwicklung einen stabilen Trend zu machen.

Der Hotel Digital Score Report deckt auch Defizite auf. Beispiel: Noch immer binden nur die Hälfte der Hotels eine Internet Booking Engine auf ihrer Website ein. 71 Prozent der Social-Media-Profile ruft Online Birds als schwach ein. Fast 80 Prozent der analysierten Hotels seien im Online Marketing schwach aufgestellt. Auffällig ist den Experten zufolge die Korrelation zwischen Zimmerzahl, Sterne-Kategorie und Resultat: Je mehr Zimmer und/oder je höher die Klassifizierung, desto besser das Ergebnis.

Ausgewertet wurden mehr als 1,5 Millionen Datensätze in den Kategorien Social Media Marketing, SEO, SEA, Webdesign und E-Mail-Marketing.

Der komplette Hotel Digital Score Report 2022 steht ab dem 29.09.2022 unter https://www.hoteldigitalscore.com/branchen-report/2022 zum Download bereit.