Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Eklatanter Angebotsmangel“ auf dem deutschen Markt für Hotelinvestment

Startseite » „Eklatanter Angebotsmangel“ auf dem deutschen Markt für Hotelinvestment
„Eklatanter Angebotsmangel“ auf dem deutschen Markt für Hotelinvestment

Das Transaktionsvolumen auf dem deutschen Markt für Hotelinvestment belief sich im ersten Quartal 2019 auf 592 Millionen Euro und lag damit um sieben Prozent unter dem Wert des vergleichbaren Zeitraums 2018, wie die JLL Hotels & Hospitality Group meldet. „Allenfalls solide kann man das Transaktionsvolumen in den ersten drei Monaten bezeichnen, limitiert im Wesentlichen durch einen eklatanten Angebotsmangel. Die aktuell vorherrschenden Rahmenbedingungen, innerhalb derer sich auch die Immobilienmärkte insgesamt zu bewähren haben, haben bis dato aber noch keine Schleifspuren hinterlassen. Auch verharren die Renditen auf niedrigem Niveau“, kommentiert Stefan Giesemann. Der Executive Vice President der JLL Hotels & Hospitality Group: „Wir sind guter Dinge, dass der Hotelinvestmentmarkt in Deutschland robust bleibt. Zahlreiche Transaktionen befinden sich schon in der Due Diligence und werden aller Voraussicht nach in den kommenden Wochen abgeschlossen. Die Volumina der fünf Vorjahre werden im laufenden Jahr mit prognostizierten zirka 3,5 Milliarden Euro allerdings nicht mehr erreicht.“ An dem Trend, dass viele Investoren ihr Kapital für Hotel-Projektentwicklungen einsetzen, werde sich auch 2019 nichts ändern.