Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

B&B legt kräftig zu

Startseite » B&B legt kräftig zu

Die Gruppe B&B Hotels hat den Umsatz im ersten Halbjahr 2017  um 16 Prozent gesteigert. Der Gross Operating Profit (GOP) wuchs um fünf Millionen auf 40,6 Millionen Euro. Im Laufe der ersten sechs Monate dieses Jahres eröffnete das Unternehmen Hotels in Offenburg, Lüneburg und Halle an der Saale. Das  Deutschland-Portfolio von B&B bis Ende Juni 2017 wuchs auf 94 Hotels. Für das zweite Halbjahr 2017 sind zehn weitere Neueröffnungen im Bundesgebiet geplant.

Max C. Luscher (Foto), Geschäftsführer der B&B Hotels GmbH: „Im letzten Jahr erreichten wir in Deutschland einen Gesamtumsatz von rund 130 Millionen Euro. Dass wir nun bereits im ersten Halbjahr fast 70 Millionen umgesetzt haben, bestätigt unsere Ziele. Die diesjährige Eröffnung des 100. Hotels in Deutschland unterstreicht die dynamische Unternehmensentwicklung und den Erfolg unserer Strategie. Mehr als 40 weitere Hotelprojekte sind bereits in Planung, befinden sich im Bau oder warten auf die Baugenehmigung.“