Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Amex-Report: „Gemischte Gefühle“

Startseite » Amex-Report: „Gemischte Gefühle“

American Express Meetings & Events hat den Global Meetings & Events Forecast 2017 veröffentlicht. Der Forecast 2017 basiert auf Befragungen von global agierenden Meeting-Fachleuten wie auch führenden Hotel- und Fluganbietern und einer Zusammenfassung der Aktivitäten eigener Kunden. Darüber hinaus umfasst er Interviews mit Drittanbietern, in denen sie unter anderem individuelle Prognosen abgeben. Die gesamte Studie ist online unter folgendem Link erhältlich: amexglobalbusinesstravel.com/meetings-events-forecast/.

„Wir blicken mit gemischten Gefühlen auf die Entwicklung der Branche im Jahr 2017“, sagt Jose Antonio Ruiz Collado, EMEA Vice President Meetings & Events, American Express Meetings & Events. „Das Wachstum verlangsamt sich im Vergleich zu den vergangenen Jahren. Verstärkt auftretende politische und wirtschaftliche Unsicherheit, gepaart mit Sicherheitsbedenken, zählen zu den größten Verursachern dieser Entwicklung. Das bedeutet aber nicht, dass die Ausgaben oder Aktivitäten in großem Maß zurückgehen. Im Gegenteil lassen die meisten Märkte vermuten, dass Ausgaben und Aktivitäten gleich bleiben oder gar zunehmen – wenn auch geringfügig.“

Es wird erwartet, dass Hotels weiterhin neue Kapazitäten schaffen. Dennoch kann es im Jahr 2017 dazu kommen, dass die Nachfrage nach Hotels das Angebot übersteigt. Veranstaltungsplaner gehen davon aus, dass sie Druck bei Preis und Verfügbarkeit spüren werden. Der Verfügbarkeitsdruck wird außerdem die Kreativität von Veranstaltungsausrichtern und -planern fordern, denn sie werden zunehmend auf kleinere Städte und untypische Austragungsorte ausweichen müssen.