Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Britischer Hotelriese besetzt CEO-Posten für Deutschland

Startseite » Britischer Hotelriese besetzt CEO-Posten für Deutschland
Britischer Hotelriese besetzt CEO-Posten für Deutschland

Erik Friemuth wird zum 1. Januar 2024 erster CEO von Premier Inn Deutschland und Mitglied des Group Executive Committee von Muttergesellschaft Whitbread. In der neu geschaffenen Funktion wird Friemuth die Verantwortung für den deutschen Markt und das weitere Wachstum in der Region übernehmen. Er berichtet an den Whitbread-Vorstandssitzenden Dominic Paul.

Friemuth wechselt von der TUI AG zu Whitbread und wird bei dem Reisekonzern noch bis Ende dieses Jahres tätig sein. Als Mitglied des Executive Committee und Group Chief Marketing Officer verantwortet der studierte Wirtschaftswissenschaftler die Marketing- und Markenstrategie der TUI Group. Darüber hinaus führt er als Managing Director TUI Hotels & Resorts die Hotelmarken der TUI wie TUI Blue, Robinson, TUI Magic Life und die Konzepthotel-Marken des Konzerns.