Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ein Hamburger sitzt bei Hilton jetzt weit oben

Startseite » Ein Hamburger sitzt bei Hilton jetzt weit oben
Ein Hamburger sitzt bei Hilton jetzt weit oben

Hilton beruft den Deutschen Martin Rinck (Foto) zum neuen Global Head, Luxury & Lifestyle Group. Er wird damit für die strategische Entwicklung und Innovation der Luxusmarken Waldorf Astoria Hotels & Resorts und Conrad Hotels & Resorts sowie für den Ausbau der neuen Lifestyle-Marke Canopy by Hilton verantwortlich sein.

Rinck stammt aus Hamburg und machte seinen Master of Business Administration an der Brunel University. Zu den Stationen seiner Karriere gehören unter anderem auch die  Mövenpick-Gruppe, die InterContinental Hotel Group und die Mandarin Oriental Group. Bevor er zu Hilton wechselte, war er Executive Vice President und Chief Development Officer bei der Carlson Rezidor Hotel Group für Europa, den Nahen Osten und Afrika. Rinck blickt auf mehr als 30 Jahre Erfahrung in der Hotelbranche zurück und leitete zuvor Hiltons Geschäfte im asiatischen Raum. In den neun Jahren als Area President konnte er die Zahl der Hotels der Hilton-Gruppe versechsfachen.