Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

„Millennials gehen in Führung!“

Startseite » „Millennials gehen in Führung!“
„Millennials gehen in Führung!“

Zukunft Hotel

 

Die Gruppe prizeotel beschreitet neue Wege in der Personalpolitik. Cost & Logis sprach darüber mit Co-Founder und CEO Marco Nussbaum sowie mit Veronika Diesenbacher, Head of HR Marketing & Employer Branding.

 

Herr Nussbaum, Sie gehen neue Wege im Personal-Management. Wie sieht das Konzept aus?

Marco Nussbaum: Alle sprechen von Digital Natives, wollen sich auf die Gäste der Zukunft einstellen. Wir von prizeotel gehen einen Schritt weiter und sagen: Wir sind ein Hotel ohne Führungskräfte, nur mit Führungskräften. Die Generation Y soll Verantwortung in den Hotels übernehmen und Entscheidungen treffen. Unterstützt von erfahrenen Führungskräften, die mehr als Coach, denn als Vorgesetzter agieren.

Wie wollen Sie sich als Arbeitgeber von der Masse der Unternehmen abheben?

Veronika Diesenbacher: Arbeiten bei prizeotel macht einfach mehr Spaß. Wir geben den Aufgaben einen Sinn, verzichten auf Hierarchien, fördern Flexibilität, kommunizieren das mit einer auf Emojis aufbauenden Kampagne, setzen auf virales Marketing. Wir gehen weg von klassischen Stellenanzeigen und Jobportalen und setzen zur Kommunikation ausschließlich auf Kanäle wie Facebook, Twitter, Instagram, XING, LinkedIn etc., über die sich Interessenten direkt bei uns bewerben können ….

 

Wollen Sie mehr über das neue HR-Konzept von prizeotel wissen? Das ganze Interview mit Marco Nussbaum und Veronika Diesenbacher lesen Sie in unserem Magazin. Sind Sie schon Abonnent? Bestellen Sie auf www.cost-logis.de!