Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Motel One weiter auf der Erfolgswelle

Startseite » Motel One weiter auf der Erfolgswelle

Die Motel One Group (Foto Motel One München Olympia Gate) hat den Umsatz im Geschäftsjahr 2015 gegenüber dem Jahr zuvor um 26 Prozent auf 322 Millionen Euro gesteigert. Die durchschnittliche Auslastung erhöhte sich von 74,8 auf 75,3 Prozent.
Im vergangenen Geschäftsjahr wurden neun Hotels der ersten Generation mit geringeren Kapazitäten verkauft und sechs Häuser mit 1.764 Zimmern in London, Magdeburg, Prag, Manchester, Amsterdam und Wien-Hauptbahnhof eröffnet. Somit umfasste das Portfolio zum Jahresende 51 Hotels mit 13.887 Zimmern an Standorten in Deutschland, Österreich, Großbritannien, Belgien, Niederlande und Tschechien.
Das EBITDA verbesserte sich um 19 Prozent auf 97 Millionen Euro, das operative Ergebnis auf 63 Millionen Euro. Unter Berücksichtigung der Buchgewinne aus Immobilienverkäufen von 36 Millionen Euro wurde im Geschäftsjahr 2015 ein Gewinn vor Steuern von 99 Millionen Euro und nach Steuern von 77 Millionen Euro realisiert.